خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/11/16 - 11:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
هاشم زایی با اشاره به تاثیر تشکلات سیاسی در پیروزی انقلاب:

احزاب برخواسته از مردمی در تحقق آرمان‌های انقلاب نقش‌آفرین خواهند بود

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به تاثیر تشکلات سیاسی در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: احزاب برخواسته از مردمی در تحقق آرمان‌های انقلاب و رفع شکاف اجتماعی و سیاسی جامعه نقش‌آفرین خواهند بود.

عبدالرضا هاشم زایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به نقش احزاب و توده‌های مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: تشکلاتی سال‌ها پیش از پیروزی انقلاب به صورت محدود با هدف سرنگونی شاه و مبارزه با شاهنشاهی فعالیت می‌کردند؛ گروهی مذهبی‌ها بودند و برخی را تشکلات مارکسیستی شامل می‌شدند.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب و سرنگونی شاه و با توجه به اتفاقاتی که رخ داد، این گروه‌ها جدا و در مقابل انقلاب قرار گرفتند اما احزابی مانند موئتلفه از ابتدا در راستای اهداف و منافع انقلاب فعالیت داشتند.



وی افزود: تشکلات از سال‌ها قبل انقلاب وجود داشتند و تاثیرگذار هم بودند اما پیروزی به رهبری امام خمینی(ره) و با توجه به اعتماد و شناخت توده مردم از روحانیت و امام (ره) رقم خورد.



احزاب باید در مسیر منافع ملی حرکت کنند



هاشم زایی یادآور شد: احزاب زیادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفتند اما اگر این حزب ها در راستای منافع ملی حرکت کنند در همدلی و وحدت و انسجام نقش بسزایی خواهند داشت.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: احزاب باید به لحاظ کیفی تقویت شوند و ضمن ارتباط با مردم، رفع مشکلات و مسائل توده‌های مردمی را در راس امور خود قرار دهند تا بتوانند در مسیر منافع انقلاب اسلامی حرکت کنند.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: احزاب برخواسته از توده‌های مردم می‌توانند موجبات همدلی و همبستگی اجتماعی و سیاسی را در کشور فراهم کنند تا ضمن جلوگیری از شکاف، اهداف و چشم انداز و آرمان‌های انقلاب اسلامی را محقق سازنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 273459
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار